7 tips – Så lyckas du som företag på Tiktok

Att Tiktok är en av de roligaste sociala plattformarna  just nu är inget revolutionärt påstående. Men icke desto mindre sant! Idag domineras Tiktok som bekant av yngre målgrupper, men appen växer i många ålderssegment. För mig personligen är Tiktok den enda sociala plattform jag öppnar flera gånger per dag. Varför? Den får mig att skratta. Tiktoks flöde domineras nämligen inte primärt av konton man följer, utan av ”För dig”-flödet, där jag möts av videoinnehåll kurerat för mig efter mina intressen, smak och humor. Därav blir jag dagligen introducerad för något nytt – och framförallt roligt.

Men många företag klurar fortfarande på hur de ska ta sig an Tiktok – hur ska man skapa engagerande närvaro, innehåll och effektiva annonser som är rätt för plattformen?

Svaret: med innehåll som är tillräckligt bra för att stå på egna ben, och som rimmar med tonen och communityt. Läs min text på Resumé om 7 tips som visar vägen. .

Previous
Previous

Så kan emojin avslöja din ålder – och så olika tolkar vi den

Next
Next

Tre insikter för dig som marknadsförare från Youtubes rapport om Gen-Z